Trend: Logomani

Av Paola Mastromatteo | Street style | 27. juni 2018
Trend: Logomani

Når vi snakker om logomani så tenker jeg på 90-tallet med det samme. Det handlet om store logoer, merker og symboler på klær, og jo større logoene var, desto bedre. Logomanien gikk ut på at hvis du først brukte penger på klær så skulle de være synlige, og man skulle enkelt kunne gjenkjenne hvilket merke du gikk kledd i.

Det gikk ikke mange år før denne trenden forsvant og store symboler på klær, sko og accessoirer ble skikkelig «no, no». Logoer gikk fra å være super hot til å bli fullstendig umoderne og nesten harry. Vi skulle fortsette å bruke dyre merkevarer, men helst uten å flashe, og stilen skulle være diskret og elegant. Kjedelig, huh?

Logomanien har virkelig gjenoppstått de siste årene og nå er det logoer som gjelder igjen. Street stylen i 2018 har i stor grad vært preget av logoprint på klær fra kjente merkevarer. I dag skal du gjerne kle deg i plagg med store logoer, men kombinere dette med enklere detaljer, slik at du oppnår en klassisk, men rå stil. Hvis du er usikker på hvordan du skal kle deg iført logoer, så er det bare å hente inspirasjon fra gatemoten.

Logomani

Har logomanien kommet tilbake for fullt? Det skal sies at de store motehusene ikke har vært beskjedne med bruken og størrelsen på deres logoer det siste året. Vi har sett mange XXL størrelser på logoer, og spesielt blant luksusmerker. Hvite, basic t-skjorter med markerte Chanel trykk og enkle gensere med gigantiske Gucci logoer dominerer butikkvinduene. Det samme gjelder for merker som Moschino, Kenzo, ACNE, Dior, Nike og Adidas.   

 

Logomanien er tilbake

Og de store stjernene følger etter. En kolleksjon som er 100% inspirert av XXL logoer er 2016-samarbeidet mellom Tommy Hilfiger og Gigi Hadid. 

 

Trend: Logomani

Her ser du Fashiola-jentene ikledd denimklær fra Tommy Jeans kolleksjonen med store logotrykk og velkjente mønstre. 

Så, vil du også henge deg med på logomanien i år?

Love PaolaPaola Mastromatteo
Interessant?

Del denne bloggen med dine venner!

KOMMENTER PÅ DENNE BLOGGEN